פטור על ריבית מפיצויים על נזקי גוף לנכי צהל

מח’ מיסוי אליוט ארצי את חיבה פתרונות מיסוי בע”מ

שאלה:

 

בסעיף 9(5)-פטור על ריבית בסך 242,160 ש”ח נקבע:

 “….אשר מקורם בפיצויים או בכספי ביטוח שקיבל היחיד בשל פגיעת גוף….”

 נפגעי תאונות דרכים מקבלים פיצוי חד פעמי גבוה והסעיף נועד לפטור אותם מתשלום מס על הריבית, נכי צהל מקבלים תגמולים חודשיים.

 האם גם נכי צהל יכולים להיכנס לפטור זה כי גם אצלם מדובר “מכספים שהופקדו  בפקדון”.

 

תשובה:

 

נראה כי ניתן לראות בגמלאות נכות של נכי צהל כפיצויים שקיבל יחיד בשל פגיעת גוף, קביעה זו אינה נקייה מספיקות אולם נראה כי ניתן להגן על עמדה זו.

יש לזכור כי בהתאם לחוזר מ”ה 20/02 – הרפורמה במס הכנסה – 1. מיסוי הכנסות מפקדונות ותוכניות חיסכון בידי יחיד;2. ניכוי ופטור לבעלי הכנסות נמוכות ולאוכלוסיה מבוגרת מיסים, נקבע:

פטור לנכים 100% ולעיוורים – סעיף 9(5)(ב) לפקודה

במסגרת התיקון, תוקן סעיף 9(5)(ב). על פי התיקון נכה 100% או עיוור שהכנסתם מיגיעה אישית נמוכה מהתקרה שבסעיף (56,400 ש”ח) ושיש להם הכנסה מריבית על כספים שהתקבלו בשל פגיעת גוף מכוח פיצויים או ביטוח ושהופקדו בתכנית חיסכון או פיקדון או קופת גמל – תקרת הפטור הכולל לגביהם תהא 120,000 ש”ח.

על הנישום מוטלת חובת הוכחת מקור הכספים וכי אכן מקורם בכספי פיצויים כאמור לעיל. כראיה ניתן לקבל אסמכתאות המעידות על העברת התשלומים ישירות לפיקדון או לתוכנית חיסכון או לקופת גמל המצמיחים ריבית. יצוין כי על פי נוסח התיקון הפטור האמור יינתן ללא קשר לסכום הפיקדון, סכום תכנית החיסכון או סכום קופת הגמל.

מצוין כי יש להעביר התשלומים באופן ישיר “ברבים” ולאו דווקא תשלום ביחיד אולי מכאן ניתן ללמוד גם כן כי גם תשלומים עיתיים זכאים להטבה זו.

 

 

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support