מה מספר השנים בהן תושב חוץ שעלה לארץ יכול להינות מפטור ממס על הכנסה מריבית על פקדון

מח’ מיסוי אליוט ארצי את חיבה פתרונות מיסוי בע”מ

שאלה:

 

בסעיף 4.2.1 לחוזר מס הכנסה 9/2011 (הקלות במס לעולים חדשים ולתושבים חוזרים) שהוצא בעקבות תיקון 168 לפקודה – חלק ב’, נקבע שאדם שגר בישראל כעשר שנים, והיה נחשב לתושב חוץ, והיה פטור ממס מריבית על פקדון במטבע חוץ הופך עתה לעולה חדש, יקבל בנוסף לעשר שנים שקיבל פטור מהריבית לפי צו מס הכנסה (פטור ממס על פקדונות תושבי חוץ) התשמ”א – 1981 פטור של עשרים שנה מהריבית לפי צו מס הכנסה (פטור ממס על הכנסה מריבית על פקדון במטבע חוץ) התשס”ג – 2002? כלומר סה”כ פטור מצטבר של שלושים שנה?

 

תשובה:

 

התשובה היא חיובית, קרי, תושב חוץ שהיה פטור ממס מריבית על פקדון במטבע חוץ והפך לעולה חדש, יהא פטור משך 20 שנה נוספות מריבית על אותו פקדון, ללא קשר לתקופת הפטור שממנה נהנה בעת היותו תושב חוץ.

לאור העובדות המופיעות בשאלה, נזכיר שהמבחן להיותו של היחיד תושב ישראל הוא מבחן מרכז החיים, כך שבהחלט ייתכן שהיחיד הפך לתושב ישראל עוד קודם לקבלת מעמד רשמי של עולה חדש, אם שהייתו בישראל יחד עם נסיבות עובדתיות נוספות מצביעות על קיומו של מרכז חיים בישראל (למשל, אם בעשר השנים בהן נהנה מפטור כתושב חוץ הוא למעשה התגורר בישראל עם משפחתו ומהותית עשוי להיחשב כבר אז לתושב ישראל).

ארצי את חיבה פתרונות מיסוי בע”מ.

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support