מה האפשרויות המיסויות של רופא המבקש לעבוד בהולנד?

מח’ מיסוי אליוט ארצי את חיבה פתרונות מיסוי בע”מ

שאלה:

מה האפשרויות המיסויות של רופא המבקש לעבוד בהולנד?

תשובה:

בבואנו לבחון את האפשרות של הרופא לעבוד בהולנד כעצמאי או כשכיר, נפנה להוראות האמנה בין ישראל להולנד המתייחסת לאופן המיסוי בכל אחת מהאפשרויות הנ”ל.

כעצמאי יהא הרופא פטור ממס בהולנד אלא אם יש לו בהולנד בסיס קבוע העומד לרשותו, כגון קליניקה, משרד, חדר בבית חולים וכדמה לביצוע פעולותיו. בנוסף, נוכחות בהולנד במשך תקופה או תקופות העולות, בסך הכל, על 183 יום בשנת המס יחשבו כאילו יש לו בסיס קבוע שם.

כשכיר, יהא הרופא פטור ממס בהולנד על המשכורת שהתקבלה תמורת עבודתו במדינה זו. אלא אם הרופא נוכח בהולנד במשך תקופה או תקופות שאינן עולות על 183 ימים בשנת המס או השכר שהוא מקבל ניתן לו ממעביד הולנדי, או מטעם מעביד הולנדי או תשלום השכר אינו מוטל על מוסד קבע או על בסיס קבוע של המעביד בהולנד.

הן כעצמאי והן כשכיר יוכל לדרוש הוצאות מסוימות (טיסה שהייה וכו’) כנגד ההכנסה שיפיק בהתאם להוראות הקבועות בתקנות מ”ה (ניכוי הוצאות מסוימות), התשל”ב 1972.

בכל מקרה יהיה הרופא חייב בתשלום מס בישראל על ההכנסה שיפיק מחוץ לישראל. יתכנו גם מקרים בהם המס ההולנדי יהיה גבוה מהישראלי ולא יהיה צורך להשלים מס בישראל (שיעור המס על הכנסה בהולנד הינו שולי ומגיע עד לכדי 52%).

כמובן עשויות לחו”ל השלכות נוספות כגון שוני בהתרת ניכוי קה”ל שוני בהתרת הוצאות רכב אם רלוונטי חיוב בדמי ביטוח לאומי וכו’

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support