מהו מועד החתונה לענין זכות לחישוב מס נפרד?

מח’ מיסוי אליוט ארצי את חיבה פתרונות מיסוי בע”מ

שאלה:

 

בני זוג עובדים יחד בחברה בשליטת הבעל. השניים נישאו בחו”ל ולא נרשמו במשרד הפנים כנשואים. לימים (אחרי 3 שנים) נרשמו במשרד הפנים כנשואים. עד לאותו מועד מעמדם ברישומי משרד הפנים היה רווקים. (האם אף היתה חד הורית לאור לידת בתם). האם חל עליהם הכלל שהאישה , במקרה זה, עבדה בחברה שנתיים לפני מועד “נישואיהם” דהיינו “רשום הנישואים במשרד הפנים”?

 

תשובה:

 

בהנחה שלא היו נשואים כדין (ולא שהיו נשואים רק לא דיווחו לרשויות),

בהתאם להגדרת פקודת מס הכנסה לעניין בן זוג, רואים בני זוג רק אדם נשוי ומנהל משק בית שותף עם מי שהוא נשוי לו.

ולכן לדעתנו חישוב המאוחד יחול מהרגע שבו נישאו כחוק.

אולם, לאחרונה יצא פס” מחוזי, ע”מ 54773-03-11, אריה עטיאס נ’ מס הכנסה עפולה פקיד שומה., שבו נקבע:

  “ככל הנוגע לנקודת הזיכוי על פי ס”ק 40(ב)(1) לפקודה דחה המשיב את דרישת המערער הואיל ומשפחתו אינה חד הורית כי אם דו הורית, שכן הוא וזוגתו מגדלים את ילדיהם יחדיו באותו בית, באותו משק בית משותף. העובדה שהשניים לא נישאו אינה משנה מן העובדה, כי במשפחה המדוברת שני הורים, קרי המערער וזוגתו, אף שהשניים לא נישאו זל”ז”

עם זאת לשיטתנו פס”ד אינו חל במקרה של חישוב מאוחד שכן הוראות סעיף 66 לפקודה מפנות להגדרת “בן זוג” כאמור לעיל וזאת בניגוד לפס”ד שעסק בסעיף 40 (ב)(1) לפקודה שבו משתמשים במונח “משפחה חד הורית”.

 

כל האמור בתשובתנו זו אינו מהווה חוות דעת, מדובר בסקירה בסיסית של הוראות החוק והפסיקה בהתאם לנתונים הבסיסיים אשר הוצגו בשאלתך.

אין האמור בתשובתנו מכדי להוות ייעוץ משפטי, לצורך חוות דעת בנושא, לצורכי הסתמכות  הינך מוזמן לפנות למשרדנו.

ארצי, חיבה את אלמקייס פתרונות מיסוי בע”מ.

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support