האם על חברה ישראלית הנותנת בשיתוף עם חברה בחול תמיכה ותחזוקה שוטפת לתוכנות שהן מכרו בארץ, לנכות מס בעת העברת התשלום לחברה בחול?

מח’ מיסוי אליוט ארצי את חיבה פתרונות מיסוי בע”מ

שאלה:

 

לחברת תוכנה ישראלית יש הסכם עם חברת תוכנה בחו”ל בו היא קונה ממנה רישיונות תוכנה וכן חבילות שדרוג תוכנה ומוכרת אותם ללקוחות ישראלים. במסגרת מכירת התוכנה והרישיונות החברות גם מספקות תמיכה/תחזוקה שנתית ללקוחות הישראלים והן מתחלקות בסכום שהן גובות עבור שירות זה. החברה הישראלית מנכה במקור לחברה הזרה כאשר היא מעבירה לה כסף עבור מכירת הרישיונות בארץ, האם עליה לנכות מס גם עבור התשלום של התחזוקה השוטפת של התוכנה?

 

 

תשובה:

 

בחוזר “סיווג הכנסה מעסקאות בינלאומיות המשלבות תוכנה (מ”ה 13/01)” מדובר בעסקאות תוכנה מורכבות, קרי עסקאות תוכנה כוללות לעיתים יותר מרכיב עסקה אחד, כך במקרה של עסקה למכירת זכויות יוצרים הכוללת גם מתן שירותי תמיכה בתוכנה. עסקה כאמור תפוצל למרכיביה השונים וכל רכיב ימוסה בהתאם אלא אם מדובר ברכיבי עסקה הטפלים לעסקה העיקרית.

לגבי תשלום לאמריקאית עבור השירותים הניתנים על ידה ללקוחות ישראלים, ככלל, קמה חובת ניכוי במקור עפ”י סע’ 170 לפקודה. לא יהא צורך לנכות במקור אם לא מדובר בהכנסה חייבת בישראל, קרי אם מדובר ב”רווחי עסקים” של חברה אמריקאית שהיא לא מפיקה בישראל (מבצעת את כל השירות בחו”ל) או שהיא מפיקה בישראל באמצעות נוכחות כאן שאינה מגיעה לכדי מוסד קבע, עפ”י הוראות האמנה בין ישראל לארה”ב. בדרך כלל, החברה האמריקאית מעניקה שירותים “מרחוק” ללא נוכחות (בטח שלא קבועה) בישראל\אצל הלקוחות, כך שההכנסה שלא הופקה בישראל אינה חייבת במס בישראל.

יש לפנות לפקיד השומה באמצעות טופס 114 בליווי נימוקים ומסמכים רלבנטיים, בבקשה לפטור מניכוי במקור.

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support