אחוזי נכות רפואית לחולי סוכרת

מח’ מיסוי אליוט ארצי את חיבה פתרונות מיסוי בע”מ

הכותבים: רו”ח אורנה צח (גלרט), חיים חיטמן ורו”ח (משפטן) ישי חיבה

מיזם הביטוח הלאומי של משרד ארצי, חיבה, אלמקייס, כהן – פתרונות מיסוי עם רו”ח אורנה צח (גלרט)

מחלת הסוכרת היא מחלה נפוצה הנגרמת מפגיעה במנגנון הוויסות ההורמונאלי של מצבי רעב ושובע ומתבטאת בחוסר איזון של רמות הסוכר בדם. סוכרת שאינה מאוזנת גורמת לפגיעה באיברים רבים בגוף. גם הסוכרת (במקרים מסוימים) וגם הפגיעה ב – ”איברי מטרה” – עיניים, מערכת העצבים, כליות, כלי דם ולב, מזכים באחוזי נכות רפואית לצורך גמלאות הביטוח הלאומי, ולצורך קביעת אחוזי נכות רפואית לקבלת פטור ממס לפי סעיף 9(5) לפקודת מס הכנסה.

חודש נובמבר מצוין בעולם כחודש המודעות למלחמה בסוכרת לאחר שיש שסבורים שמחלה זו היא כבר בגדר מגיפה. מקובל הוא כי לחצי מהחולים, רמות הסוכר בדם אינן נמצאות באיזון מספק.

תקנות חדשות בעניין קביעת אחוזי נכות לחולי סוכרת ייכנסו לתוקף ביום 1.12.2014. התקנות החדשות מיטיבות במקרים מסוימים, אך בעיקר מרעות עם שאר המקרים.

למשל, על פי התקנות הישנות עצם קיומו של סיבוך רפואי עקב סוכרת (שפורט בתקנות) זיכה ב-65% נכות רפואית, ובמקרה של סיבוך כאמור היה ניתן לקבל אחוזי נכות נוספים בגין הסיבוך עצמו.

בתקנות החדשות דרישות הסף לקבלת 65% נכות רפואית הוחמרו מאוד.

גם עצם קיום הסוכרת מזכה על פי התקנות החדשות באחוזי נכות רפואית רק אם נדרש טיפול תרופתי בגינה, מה שלא היה כך בתקנות הקיימות.

בהתאם להוראת המעבר, כל מי שהגיש או יגיש תביעה עד 30.11.2014, הועדות הרפואיות שישבו ויקבעו את אחוזי הנכות הרפואית שלו, בכל התקופה החל מיום 1.12.2014 עד יום 30.11.2017, יקבעו זאת על פי התקנות המיטיבות עמו מבין התקנות הישנות או התקנות החדשות.

אחוזי נכות לגבי כל תביעה שתוגש מיום 1.12.2014 ואילך, והחלטות ועדות רפואיות שיינתנו החל מיום 1.12.2017 – ייקבעו על פי הוראות התקנות החדשות בלבד !!! 

לאור כל המתואר, ראוי לכל מי שסוגיית הסוכרת רלוונטית עבורו (הגשת תביעה ראשונית, או תביעה להחמרת מצב), שיגיש התביעה כאמור עד 30.11.2014 !! 

 

 

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support