האם יש לנכות מס במקור מקבלן משנה תושב חוץ?

מח’ מיסוי אליוט ארצי את חיבה פתרונות מיסוי בע”מ

שאלה:

 

 

1. עבודה שבוצעה בעזרת קבלן משנה, האם מהתשלומים לקבלן המשנה חובה עלי לנכות מס במקור, אם ידוע שמדובר בתושב

   חוץ שהוא אזרח אמריקאי ותושב אמריקאי ומגיש דוח שנתי בארה”ב? [אם כן, מהי הפרוצדורה?].

2. קבלן משנה בעל חברה באמריקה, טוען שהוא מקבל תשלום בדולרים בהעברה בנקאית לחשבונו בארה”ב,

   תמורת עבודה שעושה בארץ ומגיש חשבונית מהחברה האמריקאית שלו. האם גם אז קיימת חובת ניכוי במקור?

 

תשובה:

 

ככלל סעיף 170 גובר על הוראות סעיף 164 ולכן מקום שמדובר בתשלום לתושב חוץ יחולו  הוראות סעיף 170 לפקודת מס הכנסה אשר על פיו קיימת חובת ניכוי במקור. סעיף זה  קובע כי כל תשלום הכנסה חייבת לתושב חוץ יש חובה לנכות במקור (25% ליחיד ולחברה בשיעור מס חברות או שיעור אחר שנקבע באישור ע”י פקיד שומה).

במקרה בו מדובר בתושב ארה”ב הקביעה האם קיימת זכות מיסוי לישראל היא בהתאם להוראות האמנה.

האמנה מפרידה בין יחיד תושב ארה”ב לחברה תושבת ארה”ב אשר נותנים שירותים, יחיד תושב ארה”ב אשר השירות ניתן מחוץ לישראל והיחיד שהה בישראל מתחת ל – 183 יום, אין לישראל זכות מיסוי. במידה והשירותים ניתנו בישראל חייב במס בישראל על הכנסות אלו,  בנוסף במידה ושהה בישראל מעל 183 יום יהיה חייב על חלק נוסף מהכנסותיו גם במידה והשרות ניתן מחוץ לישראל.

לעניין חברה, האמנה קובעת כללי מקור הדומים במהותם לכללים הקבועים בסעיף 4א לפקודת מס הכנסה כך שרק במידה והיתה לחברה הכנסה שנצמחה בישראל (כלומר השירות ניתן בישראל) תחול עליה חובת ניכוי במקור (כך גם במידה ויש לחברה מוסד קבע בישראל).

פרקטיקה-

כאשר מבצעים העברה לתושב חוץ באמצעות מוסדות כספיים יש להמציא אישור על פטור מניכוי מס במקור לבנק, במידה ולא, הבנק מנכה במקור לתושב חוץ.

 

 

 

 

ארצי את חיבה פתרונות מיסוי בע”מ

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support