מה רשות המיסים תבדוק השנה?

ג’ק בלנגה עו”ד ורו”ח

הוראות בצוע ‑ מס הכנסה

ה”ב 7/13 – 28.4.13 – שומת ניכויים

מיסים און ליין

מה רשות המיסים תבדוק השנה?

הכותב: ג’ק בלנגה, עו”ד ורו”ח

  

הנהלת רשות המיסים נתנה מספר הצעות לפקידי השומה  לייעול וסיוע בעריכת הביקורת כמפורט להלן:

א.     בדיקות ברשת – בטרם עריכת ביקורת ניכויים מומלץ להיכנס לאינטרנט לצורך הוצאות מידע לגבי החברה המבוקרת. מידע זה עשוי לסייע רבות לגבי תוצאת הביקורת. לדוגמא: באתר הכנסת קיים מידע לגבי שווי כרטיסי כניסה למשחקי כדורגל הניתנים חינם. מחיר מחירון של כלי רכב חדש.

ב.     חיוב במס בשל שימוש בטלפון נייד – יש לבדוק חשבוניות מס של חברות סלולר בחברה. בחשבוניות מצוין מספר המכשירים המצויים בידי החברה ולבדוק במקביל אם נעשתה זקיפת מס בהתאם למספר המכשירים.

ג.     כיבודים במקום העסק – מותרות בניכוי למס 80% מההוצאות שהוצאו לכיבוד קל, כמו: שתייה קרה, שתייה חמה, עוגיות. יש לבדוק את כרטיס הוצאות כיבודים (לרבות קופה קטנה) חשבונית המס ו/או קבלות שצורפו לפי הפסיקה לא מוכרות הוצאות בגין מסעדות, בתי קופה וכו’.

ד.     ציוד משרדי, ספרי לימוד וחומרי ניקיון – יש לבדוק מהיכן בוצעו הרכישות, בחשבוניות צריך להיות פירוט הציוד הנרכש ולא במסווה של ספרי לימוד או מתנות פרטיות. כיום ברוב החנויות יש קופה רושמת ממוחשבת ויש לבקש הצגת ספח, פירוט המוצרים שנרכשו בחשבונית המס או מקופה רושמת. אין להסתמך על חשבוניות ללא פירוט מוצרים . כנ”ל לגבי רכישת חומרי ניקיון.

באם נמצא כי ההוצאה בספרים הינה הוצאה פרטית יש להוסיף לשומה את המע”מ באם קוזז המע”מ.

ה.    הוצאות שונות – בביקורת ניכויים בודקים סעיפים שונים בעיקר בנושאים הנוגעים לניכויים. יש לתת את הדעת גם להוצאות אחרות שהינן פתח ומסווה להוצאות פרטיות שנרשמו. לדוגמא: בכרטיס “שיפורים במושכר” ‑ נמצא כי ההוצאה הינה הוצאה פרטית בשיפוץ שנערך בבית של בעלי החברה.

ו.      תשלום לבעלי מקצוע – חשבוניות של בעלי מקצוע כגון: שיפוצניקים, שרברבים, חשמלאים וכו’. יש לבדוק מדגמית היכן ניתן השירות ו/או אספקת המוצר.

לדוגמא: נרכש קולט אדים וכיריים אינדוקציה ומוצרים אלו לא נמצאו בבית העסק. מוצרים אלו יתכן וירכשו רק בבית עסק שנותן שירותי הסעדה.

מס הכנסה מתכוון השנה לבדוק מעסיקים וניכויים משכר בהתאם לפירוט שלהלן:

תיקים גדולים; נושאים נבחרים ע”י פקיד השומה;  אגודות ספורט;  קופות חולים;  חברות קבורה; ענפי היי‑טק;  מוסדות כספיים, בנקים, חברות ביטוח, מוסדות ציבור ומלכ”רים שלא שילמו מס שכר; תשלומים והעברות לחו”ל;  פערים בין טופס 102 בדיווח החודשי לעומת הדיווח השנתי בטופס 126 או 856;  תיקים בהם מעל 100 מנוכים;  מעסיקם של  עובדים זרים; חברות בהפסדים; מעסיקים  מעל 60 עובדים.

        איזה שנים יבדקו פקידי השומה?פקיד שומה מוסמך לשום את הכנסת המנכה תוך 3 שנים מתום שנת המס בה הוגש הדוח על ההכנסות.לפיכך, שנות המס הפתוחות לביקורת ניכויים בשנת 2013, לגבי נישום שהגיש במועד דוחות למס הכנסה, הן החל משנת2009 ואילך.

 במקרה בו פקיד השומה הוציא שומת ניכויים על המעסיק להגיש השגה תוך שבועיים מיום המצאת הודעת השומה.

עו”ד ורו”ח בלנגה מומחה בדיני מיסים, שותף מנהל במשרד ג. בלנגה ושות’ – עורכי דין jack@blanga.co.il

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support